• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Det gick! Och fan vad rätt åt lånbolagen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Fkr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
8 Oktober 2018
Meddelanden
455
Mottagna reaktioner
319
Poäng
477
Pengarna kommer från den som har sanering, har man ett nollbeslut så får lånebolagen 0, detta justerar dem med lite räntehöjningar. Men skattebetalarna står inte för min sanering iaf. Om det är Google du hämtar din info ifrån så förstår jag.
 

Jonte8710

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
7 November 2018
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
125
Poäng
317
Tycker spontant inkassobolag agerar för att personer ska hamna hos skuldsanering och KF.

Exempel: man har ett lån hos t.ex ferratum på 40 tkr, med en månadsbetalning á 2000kr. Man får betalningsproblem och släpper därför skulden till inkassobolaget.

Inkassobolaget köper skulden av ferratum för max 15-20tkr. Inkassobolaget dubblar nästan räntan + tvingar kunden att betala 3500kr i månaden. Enligt mig ytterst märkligt ur ett kundpersektiv. Om man inte klarade en månadsbetalning om 2000kr, hur ska man då klara en månadsbetalning om 3500kr + ökad ränta?

Nej inkassobolag borde regleras så det bara sjunger om det. Se hur många nya inkassobolag det poppar upp varje år. Sedan går de flesta inkassobolagen äckligt bra. Just med tanke på att dom fullständigt skiter i kunden, endast för att få ut mer än dessa 10tkr dom köpte skulden för.

Jag tycker att återbetalningen i en skuldsanering ska betalas utefter antal år man har skulden. Sedan även utefter belopp. Tycker inte det är bra att dessa skitbolag ferratum, monetti och allt vad dom heter får procentuellt lika mycket som en storbank som har gjort en rejäl kreditundersökning innan utlåning. Dessa ferratum m.m vet ju om att dom får lika mycket trots att dom lånar ut till en person med massa lån och hög risk.
 

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
324
Mottagna reaktioner
131
Poäng
327

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 908
Poäng
1 247
Pengarna kommer från den som har sanering, har man ett nollbeslut så får lånebolagen 0, detta justerar dem med lite räntehöjningar. Men skattebetalarna står inte för min sanering iaf. Om det är Google du hämtar din info ifrån så förstår jag.
Men sorry, kalkylen går inte ihop om du tror att pengarna som du betalar täcker kostnaderna för en personssanering. Man behöver ju inte ens googla, det räcker att räkna. Hur mycket betalar du i månaden och hur stora är skulderna.
För att få skuldsanering ska det ju vara omöjligt att betala inom rimlig tid (5 år).
Det är själva utformningen av saneringen som talar emot ditt påstående. Sorry.
 

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
324
Mottagna reaktioner
131
Poäng
327
Tycker spontant inkassobolag agerar för att personer ska hamna hos skuldsanering och KF.

Exempel: man har ett lån hos t.ex ferratum på 40 tkr, med en månadsbetalning á 2000kr. Man får betalningsproblem och släpper därför skulden till inkassobolaget.

Inkassobolaget köper skulden av ferratum för max 15-20tkr. Inkassobolaget dubblar nästan räntan + tvingar kunden att betala 3500kr i månaden. Enligt mig ytterst märkligt ur ett kundpersektiv. Om man inte klarade en månadsbetalning om 2000kr, hur ska man då klara en månadsbetalning om 3500kr + ökad ränta?

Nej inkassobolag borde regleras så det bara sjunger om det. Se hur många nya inkassobolag det poppar upp varje år. Sedan går de flesta inkassobolagen äckligt bra. Just med tanke på att dom fullständigt skiter i kunden, endast för att få ut mer än dessa 10tkr dom köpte skulden för.

Jag tycker att återbetalningen i en skuldsanering ska betalas utefter antal år man har skulden. Sedan även utefter belopp. Tycker inte det är bra att dessa skitbolag ferratum, monetti och allt vad dom heter får procentuellt lika mycket som en storbank som har gjort en rejäl kreditundersökning innan utlåning. Dessa ferratum m.m vet ju om att dom får lika mycket trots att dom lånar ut till en person med massa lån och hög risk.

Bra skrivet - där håller jag med dig!
 

Jonte8710

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
7 November 2018
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
125
Poäng
317
Tillexempel nordea som lånar ut till en person med gedigen kreditupplysning. Tar låg risk.

Ferratum lånar ut och helt skiter i antalet lån kunden har. Tar hög risk.

Båda får lika mycket procentuellt i skuldsanering, helt orimligt.
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 293
Mottagna reaktioner
1 786
Poäng
1 247
Skulle jag bli beviljad skuldsanering utan att betala ett öre i dag så skulle jag ändå ha betalt tillbaka mångdubbelt mer än det jag lånat efter alla år av hutlösa räntor.
 

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
361
Poäng
477
Men sorry, kalkylen går inte ihop om du tror att pengarna som du betalar täcker kostnaderna för en personssanering. Man behöver ju inte ens googla, det räcker att räkna. Hur mycket betalar du i månaden och hur stora är skulderna.
För att få skuldsanering ska det ju vara omöjligt att betala inom rimlig tid (5 år).
Det är själva utformningen av saneringen som talar emot ditt påstående. Sorry.

Du har fel i precis allt du skriver! Du kan tro och tycka hur mycket som helst, men det gör det inte mer rätt för det.
 
  • Gilla
Reaktioner: Fkr
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp